Friday, August 21, 2020

Benar lah bagai di kata....

 Pernah dengar tak orang kata, kalau baju lekat kotoran degil(susah nak tanggal) atau pun baju putih nampak kusam, guna lah sabun lux.


Makcik dengar dah lama tapi tak pernah ambik pot pun, kalau ada kotoran degil di baju putih ja, makcik rendam clorox, sebab ada iklan clorox kann. 


Baru baru ni, makcik saja ja nak cuba guna sabun mandi untuk cuci kain yang pakcik guna untuk lap segala kotoran di luar rumah



Ni lah tuala kotor tu. Basahkan tuala, gosokkan sabun mandi pada tuala dan rendam. Makcik rendam semalaman. 

 

Hasilnya..... Tak payah berus kuat kuat pun.


Jadi selepas itu pun, kalau ada baju yang terpercik minyak, kari atau pun bekas kotor kat kolar baju.... Makcik akan gunakan sabun mandi untuk cuci. Jenama apa pun tak apa tapi Lux ni sinonim sbb mungkin ia jenama sabun mandi pertama kot, jadi org selalu sebut.

" pi kedai beli sabun lux..." tapi yg di bawa balik adalah sabun mandi jenama lain :)) 


Cuba lah. 


                     McK

8 comments:

  1. Saya pun kalau ada kotoran, akan gunakan sabun mandi juga :)

    ReplyDelete
  2. owh yer ke... nak trylah nanti.

    ReplyDelete