Thursday, October 22, 2015

Haze is Jerubu.............



Perkataan yang paling di sebut sebut sekarang ini...............

Inilah kali pertama makcik dapat pengalaman haze yang teruk di Penang.

Kelmarin indexnya 180....pun rasa, mak aih...dah tinggi..kelabu sana sini

Bangun pagi ni....lagi tinggi!




Seberang Jaya  ............dan................Penang Island......


Tapi anak cakap kat KL kelmarin mencecah 299, sekitar dah nampak kuning....moga harini kurang sikit....take care....

Penggunaan Mask:


Di sedut mati mak, di hembus mati bapak............ni perumpamaan baru lah.......

Mana tak gitu, kita pakai mask nak elak tersedut asap jerubu......................

Dalam mask tu sendiri pun dok berperang juga........

Tak tau lah kot makcik silap, sebab lama sangat dah tak pi skolah..............

Selalu kita sedut (breathe in) oxygen dan hembus out carbon dioxide kan? Lebih kurang gitu lah kan sebab ada ja gas lain, nitrogen misalnya

Habeh kalau dok cekup idong tu......apa yang kita sedut dan apa yang kita hembus? 

Tolong sapa2 bagi pencerahan sat?? Atau makcik yang silap??




 Makcik: lemaih dalam nafas sendiri....



Kita tak boleh nak tolak takdir, hanya boleh berdoa moga "takdir" itu berkurangan skalanya, wallahualam......




McK 





5 comments:

  1. Kakcik tak boleh nak pakai topeng sebab lagi susah nak bernafas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kakcik......hup hap hup hap kat dalam mask tu :))

      Delete
  2. kehkehkehhh

    saya nampak macam bra!!

    ReplyDelete