Tuesday, May 11, 2010

Sungguh daku terharu

FIRST time you! Yes first time in my one blogging year that i receive an award. 
Boleh kah makcik nak pinjam kata2 seniwati serba boleh Azean Irdawati?
"Oh lihatlah dunia........." Wo wo wo makcik, terlebih sudah....

Back to reality: Kena jawab soalan periksa dulu.

1. Thank and link the person that give you the award
Thanks a million to MamaFaMi for giving this award to me, rasa cam grammy award pulak he he.
Mama ni mmg dah terlekat kat makcik..tak percaya? Sila lihat kat link makcik sebelah kanan tu..
She is one of my silent motivator; her blog motivates me in many ways. Thanks again Mama

2. Pass this award to 10 all bloggers you've recently discover 
Quite difficult this one. Lots of blog hopping actually, some left my mouth gaping (their talent..mak aih), some left my mouth water (their food..) and some left me in tears (their story), but here I'd like to put those that never fail to put a smile to my face;

1. kucingemok  (dia pun dapat dari mama -say thank you to me cukup lah ye)
2. GerauGebang  (gebang yg kadang2 tak telintas dibenak kita pun)
3. blogresepi  (yang selalu memangsakan anak dia, he he i like it)

3. Contact said blogs and let them know they've won this award 
Definitely I will

4. State 7 things about yourself
- Wife to one handsome husband, mother to 2 young,handsome(juga) guys.
- An engineer by profession, a housewife by accident.
- Jane of all trade (handicraft, cooking, blogging), master of none.
- Sons & hubby called me ewok, cos i'm shortest amongst us
- Since I left office, life has been busy being a 'multi purpose' body
- Not easy being the only 'girl', semua kena buat (suami & anak =male)
- Love being me, neither rich nor poor, not pretty but surely not ugly, i live in moderation but happy, in fact  everybody should live life to the fullest.

- itu saja kot untuk kali ni, hingga di award yang lain pulak, bye-

Nota tanpa kaki: 
I feel very honoured everytime i realised some new person reads my blog. This is apart from my regular visitor friends. THANK YOU



8 comments:

  1. eh eh, kita dapat lagi! hehe tq :)

    yes, mck memang versatile, masak lah jahit lah, and not just jahit baju, jahit BEG! i don't know anyone else who does her own beg (and sarung periuk! haha) clap clap!

    ReplyDelete
  2. Ha Ha ha, itu periuk tada boleh komplen; ketat ke senget ke..lantak lerr

    ReplyDelete
  3. Salam Makcik,
    Kite baru sempat mai nak amik award neh. Mekacihhh mekacihhh... hehe.. 'memangsakan anak dia?'.. hehe.. untuk kenang kenangan saja makcik. :D

    Kite mungkin tak sempat nak jawab soalan2 yg come with the award, but I will now gantung the award in my CANDIES room in Blogresipi. Terima kasih banyak Makcik.

    Komen kite untuk Makcik, sila dengar ye... hehe
    Tak pernah jumpa Makcik tapi rasa ada rasa hormat (respect) sangat pada Makcik.. kite harap one day dapat jumpa Makcik :)

    ReplyDelete
  4. Sally - terima kasih (he he dengan hidung yg kembang kempis :-) )

    ijan - okay, tak jawab pun tak apa, tak ada markah. insyallah kita boleh jumpa bila ijan dah balik for good nanti, mesti balik rumah mentua jugak kan?

    ReplyDelete
  5. Salaam sis. Thanks so much for joining in the fun. You deserve it. Kita kan, jeles tengok orang pandai menjahit and most importantly, orang yang sabar menjahit. I like to sew tapi tu lah, sabar tu teramatlah koreng! Ada ubat tak?

    Take care sis!

    ReplyDelete
  6. ada nama kita.ada nama kita kat sini...berkat pakai KKK ke macik. he he he. toceh toceh

    ReplyDelete
  7. mama,
    thank you again & yes it's fun as i've been smiling non stop-)). ubat tak sabar??? he he -panadollll

    gerau
    ye ambiklah award ni & pakailah KKK tu ye, kite nak cek ketiak. :-))

    ReplyDelete