Thursday, April 7, 2016

All about Condensed Milk.....









Masih cerita masa "berada di luar Penang"...

Tengok dalam fridge depa ada 2 tin susu pekat dah dibuka ......

Dari biarkan rosak, makcik guna khidmat cik google......
Dapat la resepi ni, alhamdulillah jadi dengan jaya, so makcik dengan happy nak share resepi ni dengan sapa2 yang minat nak buat, senang sangat.







Condensed Milk Cake

A
1 can (405gram) condensed milk
100 gram melted butter
150ml water
Vanila essence

B
200 gram flour
2 teasp baking powder
1 teasp soda bicarbonate
1/2 cup(50gram) cocoa powder

Method

Combine A in a bowl, put aside
Sift B
Pour A into B slowly, stirring to mix evenly
Pour in baking tin and bake @150*C for 45 mins

You have a choice whether to put topping or not.
My topping version:

Cocoa powder and condensed milk with little bit of hot water over a bowl of hot water (like double boil).
Done.



Letak ice cream pun sedap...






McK







5 comments:

  1. sedap tu..budak2 pun mesti suka ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, mungkin boleh di tukar koko kepada milo juga...

      Delete
  2. Hi MCK, very nice chocolate cake. The coating look so good. Thanks for sharing.

    Regards,
    Amelia

    ReplyDelete
  3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete