Monday, June 17, 2013

Penang kelam kabut.............

Salam isnin...

Ramai ke yang 'blues' monday ni?

Seminggu dua ni, bandaraya kita orang ni havoc sikit............

Kisah jambatan kedua runtuh....sila baca sini


Lepas tu kisah ribut yang tiba tiba melanda....kelam kabut jadinya.

Makcik ada di rumah masa kejadian, jadi cuma tahu berita dari TVnews ja....dan kawan2 juga bagitau......penang sana sini situ jam teruk.

Gambar2 bawah ni adalah ihsan dari google/blogger lain, terima kasih








Kat rumah makcik? Habis kain dijemuran, bawah porch, drenched! kena tempias hujan...pasu2 pokok pun tumbang....

Esoknya makcik keluar ke pasar berdekatan rumah......kat tepi jalan nampak sebatang pokok besarrrr telah tumbang (disebabkan ribut)...and pertama kali dalam banyakkkk tahun, makcik dapat tengok akar pokok..hehe jangan gelak ye...selalu akar kat bawah tanah jadi memang tersembunyi dari penglihatan kita........

Selain dari itu, alhamdulillah, masih dibawah lindunganNya.

-Aaminn-




McK





11 comments:

  1. ada Cina Bangang kata 'luntur' !!

    kat KL panas!!
    jerebu..
    Dengkil bagi bahang jerebu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhhh....itu olang aaaa...tetap bangang

      Delete
  2. Malam tadi pun angin kuat lagi. Pagi tadi gi keje ada lg pokok tumpang tepi jalan. Kena hati2. Jgn park keta bawah pokok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu najwa....we just have to be cautious..

      Delete
  3. Aminnnn...

    KL kat opis berjeburu...
    Kajang panas
    Tapi dengaq kata kat kampung di Perlis hujan tanpa henti berhari2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak malaysia dah ada dua musim......dry jerubu n hujan ribut

      Delete
  4. tula. masa dgr pasal jambatan kedua tu, sy terus tanya kat blogger yg terlibat dlm pembinaan jambatan tu juga..
    pasal papan tanda yg jatuh dari bgnan tu mengejutkan juga.. kuat juga ributnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. its the 'penebat kilat/telco tower' lebih kurang.....and the damage there is actually....huge

      Delete
  5. sini jerebu..!! kelam2 pemandangan.. moga kita semua dijauhkan dari segala kejaidan yang tak elok..

    ReplyDelete
  6. Excellent post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Very useful info specifically the last part :) I care for such info a lot. I was seeking this particular info for a very long time. Thank you and best of luck.

    My site; voyance

    ReplyDelete