Monday, April 27, 2015

Expiry Date............



Salam Isnin..........

Tiap kali makcik bertandang melawat anak2, perkara pertama makcik buat ialah 'defrost' peti ais

Dah beli yang satu pintu tu, cepat sangat kejadian frostnya................

 Lepas tu check segala barang yang expire.............

Anak anak makcik masak juga walau tak selalu, jadi serba sikit bahan asa memasak tu ada la...

Baru ni pi sana, tengok mince meat dah lama dalam freezer, peanut butter pun lagi 2 bulan nak expire....

So bila depa pi kerja siangnya, makcik pun start "peghoseh" la...

"peghoseh" a colloquial meaning (sort of) ;  performing a task ...sort, throw, keep, clean



Berlambak sauce yang expire.....


Semua dah tak expire....




Puff sukahati
Inti: mince meat, onion, black pepper



Biskut sukahati 
Nak menghabiskan peanut butter


Mak, my pants dah koyak...
can you help sew?? 
So there you go, 
pagi on the way ke perhentian, 
i sew & adil drove....
Kelas tak mak hang....:))







McK



25 comments:

  1. Bukan kelas lagi tapi kira supermom lah ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay yeay...supermom....hahaha u are one of them!

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. hahahaha....memang kelasss giteww

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia boleh tanya pulak.."mak tak pening ka?.." hahah mmg kelas....anak ku yg itewww :)

      Delete
  3. ok.. mak hang memang kellassss...!!!!.... hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaaa, mak hang memang ada kelas tersendiri, hahahaha

      Delete
  4. Makcik...peti ais rumah Aina nak kena peghoseh jugak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila lah peghoseh...hahaha selamat tepuk da-e dengan banyaknya benda nak buang

      Delete
  5. Replies
    1. Jangan di praktik selalu, pengsan nanti..

      Delete
  6. lama tak singgah sini. mesti lah kerrlasss, sapa berani kata tak kerlasss. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan......sapa kata tak kelas, kita unfriend :)

      Delete
  7. SAKAN DUK PEGHOSES NO...TAPI MMG PERLU SESEKALI DIKEMASKAN ISI PETIAIS TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhaha tiap kali pi sana, mesti peghoseh

      Delete
  8. Hi MCK, that's a mother job. We mother are wonderwoman and supermum. LOL
    Your biskut and puff sukahati look good,

    Have a nice weekend, regards.
    Amelia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya mothers do all these......mostly "non-visible" thingy....

      hahaha, yes that sukahati biskut & puff turn out okay lah...

      Cheers...mck

      Delete
  9. Replies
    1. hhahahha, kerlasss..kan...bunda pun mesti pernah buat camni...:)

      Delete
  10. mak tak fenin eh menjahit dalam kereta...??

    ReplyDelete